НАЙ-УЖАСЯВАЩИТЕ СЪОБЩЕНИЯ ПО ВРЕМЕ НА ПОЛЕТИ

Проблемът със сигурността по време на полети е основна грижа на повечето пътници. Много хора дори се страхуват да пътуват със самолет по тази причина. Разковничето в случая е да не се паникьосваме, когато сме на борда, колкото и трудно да е това. Защото паниката е най-лошият враг.

Дори да няма реална заплаха за живота на пътниците, масовият стрес може да предизвика големи щети. Основна грижа за да не се стига дотам имат хората, които управляват самолета. Според някои пилоти трябва да се съобщава на пътниците за всички проблеми, които възникват по време на полета, дори и за най-маловажните. Това обаче винаги предизвиква в най-добрия случай стрес, неудобство, безпокойство, а в краен случай – паника, която ако си малко по-лабилен, може да те откаже да се качиш на самолет отново. Дори шеговитите съобщения често са взимани прекалено на сериозно.
Ето някои от стряскащите съобщения, правени от екипажа по време на полети. Историите са разказни от първо лице и наистина са се случили.
Седейки спокойно в самолета на път за Хелзинки с шефа ми (който се ужасява от полети), чухме съобщение на финландски и всички , които разбираха езика започнаха да си водят бележки. След това на английски, със спокоен тон, той каза: „Дами и господа, ще направим аварийно кацане на летището в Тампере (град във Финландия), самолетът гори, благодаря Ви.“ Извършихме аварийното кацане успешно. Оказа се, че е имало само пушек в пилотската кабина. Въпреки това шефът ми ме накара да му викна кола, която да го откара обратно във Великобритания.
Преди няколко години по време полет от Дъблин до Париж екипажът пусна на запис вярното съобщение на английски: „Пилотът е активирал сигнала за затягане на предпазните колани“. Но на френски по погрешка пуснаха следното съобщение: „Залегнете и се пригответе за аварийно кацане“. Всички френскоговорящи моментално се паникьосаха, докато останалите се чудехме за какво е целият този шум.
Преди много години летях от Сан Хуан до Ню Йорк. Чу се гръм и светлините угаснаха. Беше ми се случвало и преди, затова не се разтревожих. Повечето пътници реагираха нормално. Светлините се върнаха и капитанът обяви: „Дами и господа, току що бяхме ударени от мълния“. Това вече накара пътниците да полудеят тотално. Някои започнаха да плачат, други – неясно по каква причина – започнаха да се катерят по седалките си. Един мъж от екипажа пребледня и за малко да припадне. Ако пилотът си беше мълчал щеше да е много по-добре.
Полет от Куала Лумпур на 28 юни 1982 г. попадна в облак от вулканична прах. Капитанът прави следното съобщение. „Дами и господа, говори пилотът на самолета. Имаме малък проблем. Всичките четири двигателя спряха да работят. Правим всичко по силите си да заработят. Надяваме се да не сте прекалено стресирани.“
Прелитайки над централна Индия: големи облаци изникнаха пред самолета и след малко той рязко започна да губи височина. Пилотът направи следното съобщение, първо на хинди и после на английски: „Дами и господа, бурята е много силна, ще направя всичко по силите си самолетът да кацне.“ Пребледнях целия и индиецът до мен ме попита дали съм добре. Попитах до дали е чул съобщението. Той отговори, че пилотът забравил да каже в съобщението на английски кратката, но успокояваща дума : „навреме“.
По време на полет от Куала Лумпур до Борнео пилотът направи следното съобщение: „Дами и господа, опасявам се, че ще се върнем обратно на летището в Куала Лумпур, тъй като имаме проблем с навигационната система. Проблемът не е толкова голям , когато летим над сушата, но когато сме над вода е сериозно.“ Имайки предвид, че пред голяма част от полета досега летяхме над водата, беше доста притеснително връщане.
„Дами и господа, говори капитанът на полета. В близост до Хонг Конг ще минем в периферията на тайфун в морето. Така че положението може да стане вълнуващо“. Беше истински ужас.
„Моля, затегнете предпазните си колани, в случай че спрем някъде непланирано… например в склона на някоя планина“…
На път сме да кацнем на Бермудите в студена януарска нощ, когато пилотът излиза и казва:„Ще се опитаме да кацнем, но може и да не успеем, затова ще продължим да се връщаме обратно докато можем, или докато имаме гориво.“
В съобщение за безопасно протичане на полетът: „Дами и господа, в случай на загуба на налягане , кислородните маски ще бъдат на ваше разположение. Ако не сте сами и с вас е някой, който се нуждае от помощ, сложете вашата маска, и после тази на съпруга ви.“
В полет от Дака до Катманду. 15 минути след излитане се чува съобщението: Дами и господа, връщаме се в Дака. Самолетът се повреди. Лошо.“
Миналия месец самолетът от Хонг Конг за Лондон тръгна със закъснение. Когато пристигнахме на Хийтроу пилотът ни напомни, че „е по-добре да пристигнем по-късно на този свят, отколкото по-рано на оня.“
На полет от Ню Йорк до Амстердам, пилотът ни каза: „Имам добра и лоша новина за вас. Добрата е, че има попътен вятър и ще пристигнем в Амстердам за рекордно бързо време. Лошата е, че друса доста.“

Източник: www.chronicle.bg

About the Author

By aerolip / Administrator

Follow aerolip
on февр. 01, 2018